Laupäev, 10. märts 2018

Viru Maraton 2018

Plaan oli enne maratoni suuskadel kerge soojendus teha kuid plaaniks see seekord jäigi. Juhtus nimelt, et keerasime Kadrina piiril valesse suunda ja sõitsime Pariisi asemel Rakverre. Stardipaika jõudsime selle eelneva näpuka tõttu vaid 20 minutit ennem lähet - number välja, metsapeatus ja oligi aeg stardiks - soojendus on nõrkadele!
Nagu ikka pandi kohe sajaga minema ja tuli kurja vaeva näha, et kohta hoida. Kuna sooja ei teinud siis läksid jalad sääreluu ümbert kole valusaks kuid midagi polnud teha, sest antud häda vastu aitaks vaid tempo alla laskmine - tuli kannatada! Silmapiiril paistis Indrek Vait, kes oli heaks orientiiriks. Paraku aga päris lähedale talle ei jõudnudki kuna vaikselt kuid visalt parandas ta kohti. Andsin ikka korralikult minna enda jaoks, et teda silmapiirilt ei kaotaks.
Paras piin oli see Pariisis peetud Viru Maratoni rada. Esmalt pea 15km ainult siledat ja igavat põldu, millele siis järgnes ringi lõpus ca 5km pikkune mägisem osa.

Juba esimesel laskumisel võttis maraton minu jaoks hetkeks päris ehmatava pöörde. Mäest alla sõitses läks hoog kiireks ca 40 km/h(garmin) ja siis kaotasin kontrolli tasakaalu üle ja suusad sõitsid sõna otseses mõttes eest ära ning käisin selja peale pauhti maha. Õnneks võttis enamuse löögist parema õla seljapoolne osa ja pea puudutas vaid õrnalt maad. Ehmatus oli aga korralik ja hetkeks kükitasin maha, vaatasin, et kuskilt midagi puru ei ole ja linnukesed silme ees ei lenda. Ca 30-40 sekundit hiljem hakkasin taas liikuma. Algul rahulikumalt ja siis vaikselt tempot tõstes. Nii mõnigi konkurent möödus kuid vähemalt oli kõik ok :)

Pulsigraafik

Teise ringi alguses möödus minust nr 100 Andrus Lein, kelle tempo osutus minu jaoks täpselt parajaks, seltskonnaga liitus ka Kurmo Neemela. Nii mõnegi konkurendi saime põldude osal kätte ja vaid hilisem naiste N40 võitja Heleri Kivil suutis meie grupi või õigem oleks öelda Leini tempo vastu võtta ja liituda. Minu isiklik mõte oli, et ökonoomitan võimalikult kaua ja jõudes mägedesse lükkan tempo põhja ja jätan konkurendid selja taha. Plaan peaaegu töötas, sest kui aus olla siis ma ei oleks suutnud sama tempoga seda põlluosa vedada ja eriline ökonoomitamine see sõit seal grupis ei olnud. Plaani teine osa läks aga nii nagu soovisin - juba esimesel tõusul ca 5 km ennem lõppu möödusin kaassõitjatest ja kiirendasin. Ei hakanud end tagasi hoidma ja liikusin oma võimete piiril. See taktika töötas ja peagi oli seljatagune tühi. Hirmsat moodi aga kartsin toda sama laskumist, kus eelmine ring kukkunud olin - jalad värisesid all ja ebakindlus oli 100% - kuid mingi imega jäin seekord püsti :) Selline 50/60 võimalus, et oleksin taaskord maad kündnud - päriselt päris jube.
Hirmsaim koht seljataud siis lõpuni välja hoidsin pedaali põhjas ja möödusin veel nii mõnegist konkurendist. Lõpptulemuseks oma senine parim estoloppeti koht 40 aeg 2:06:41 - pole paha :)
Tulemused

Ka suusk toimis ja libisemise üle kurta ei saanud. Alla läks Rex sinine LF, Rex lilla HF ja Pulber 77
Stardikiirenduseks Rex Hydrex

Rex 77 


Treeningud/võistlused eelneval perioodil:

P - Finlandia 100km 5:26 sega+anaeroobne
E - Puhkus
T - Puhkus
K - Trepimaraton 5*870 anaeroobne
N - Puhkus
R - Suusatamine 1:20 aeroobne
L - Kõrvemaal suusatamine klassika 51km 3,5h aeroobne, mõni mägi teravamalt
P - Jooksmine 8km 40min aeroobne
E - Puhkus
T - Kõrvemaa suur ring suusatamine vaba 68km 4h25min aeroobne
K - Lõunal - Suusatamine 30min aeroobne
K - Õhtul - Ujumine 25min aeroobne
N - Suusatamine 22km 1:30 aeroobne
N - Trepitrenazöör 1h (järjest) aeroobne
R - Jooksmine 30min aeroobne
L - Viru Maraton 39km  sega+anaeroobne

Nagu näha siis läksin Viru Maratoni enda kohta päris tugeva mahu pealt sõitma. Tühjaks end ei sõitnud ja enesetunne peale sõitu väga hea. Rajal sai tarbitud vaid 3 lonksu vett/spordijooki. Igaks juhuks oli kaasas koffeiini geel ja magneesiumi ampull kuid kuna krambi ega kinnisõitmise ohtu ei tundnud siis jätsin need tarbimatta. Ju siis olin toitunud ja joonud eelnevatel päevadel piisavalt.

SEB Tornimäe 2 Foto: SEB

Homme plaanis kerge taastav treening ja juba ülehomme asun võistlustulle trepijooksul SEB- s, kus võistlusdistantsiks 21 korrust. Lisainfo: www.trepijooks.ee



2 kommentaari:

  1. Mul suusal oli sama "kompott" all :)
    Andrus

    VastaKustuta
  2. See lahendus toimis hästi! Värskel lumel olid suusad lahtised. Mõnel üksikul libises veel paremini aga ilmselt oli asi pigem suusas. Viru maratonil kasutuses olnud suusapaari olen võrreldes teistega "raketiks" saanud külma ilma ja kõva rajaga.

    VastaKustuta