Neljapäev, 30. märts 2017

Mida oodata selleaastasest Teletorni trepijooksust?

Esmalt mõned soovitused edukaks võistluseks:

1. Viimased päevad enne jooksu tuleks puhata.
2. Soojendus on väga tähtis. Ise teen ennem võistlust sörgi, lahtijooksud ja võimlen korralikult.
3. Kuna käsipuud on teravad tuleks kasutada õhukesi kindaid. Käte kasutamine on hea tulemuse tegemiseks oluline.
4. Riietus pigem minimaalne, sest väga palav hakkab.
5. Edu toob ühtlane tempo - liiga kiire algus maksab hiljem valusalt kätte.

Minu Teletorni trepijooksu ajalugu:

Kolm on kohtuseadus ehk see läks minu puhul täppi - oma kolmandal Teletorni trepijooksul ehk aasta tagasi õnnestus võtta esikoht. Debüüt sai tehtud 2014 aastal - aeg 6:07,9 koht 29. Aasta hiljem ehk 2015 sai uuesti proovitud ja läks juba oluliselt paremini. Aeg 5:31,1 koht 10. Eelmisel aastal aeg 4:46,8 koht 1.
Kusjuures kõikidel nendel aastatel oli minu peamiseks talviseks treeninguks suusatamine. Vaid eelmine aasta sai paar korda ennem jooksu ka treppidel harjutamas käidud. Sel aastal on aga kõik teisiti ja niru talve tõttu ja ka soovist paremaid tulemusi trepijooksudel teha sai enda talviseid treeninguid muudetud. Allpool mahuline võrdlus võrreldes eelmise aastaga. Sel aastal olin jaanuari algul tõbine ja seega norm oludes oleks ca 10h rohkem trenni teinud.

2016 ja 2017 treeningute võrdlus jaan- märts:

2016
suusatamine 100h (sisaldades 4 maratoni ja 2 lühikest võistlust, lõike ei teinud)
jooksmine 6,5h (aeroobsed)
ujumine 2h
jõuharjutused 7h
trepijooks 2,5h (sai osa võetud Olümpia ja Radissoni trepijooksust)

2017
suusatamine 34h
jooksmine 27h (sellest 7h rogainid ja ca 2,5h lõigud ja muud kiiremad liigutamised)
ujumine 5h
jõuharjutused 3,5h
trenazöör 6h
trepijooks 8,5h (sealhulgas 6 trepijooksu võistlust)

Mis on muutunud?
Jooksu osakaal treeningust on märgatavalt tõusnud.
Aeroobse treeningu osakaal on vähenenud ja anaeroobne suurenenud. Seeeest nii novembris kui detsembris tuli tavapärasest rohkem treeningtunde. 40 vs 60 (2 kuu peale kokku).
Ka võistluste valik on olnud sel aastal varasemast teistsugune - kui eelmine aasta osalesin 4 suusamaratonil, siis sel aastal olen võistelnud vaid trepijooksudel ja ühel lühikesel suusasõidul.

Mis tulemus võiks tulla?
Eelmise aasta kontrolljooks ennem võistlust andis aja 4:55 sellel aastal 4:49. Aegade võrdluse põhjal võiks väike parandus tulla. Tõde selgub siiski alles pühapäeval

Eelmise aasta jooksujärgsed muljed.

Trepist üles!


Esmaspäev, 27. märts 2017

Tallinna linnarogain 2017


Eelmisel nädalavahetusel läbitud XT talverogainist jäi natuke kripeldama kehv kaardilugemisoskus kuid õnneks saime seda viga parandada juba nädal hiljem toimuval Tallinn linnarogainil.
Seekordne rogaini rada hõlmas Kadriorgu, Kesklinna, Vanalinna, Kristiinet ja Põhja-Tallinnat.
Meie jaoks täitsa uudne kogemus - kuigi ka eelnev rogain läbis asulat siis Kesklinna piirkond on ikkagi midagi muud. Asja tegi tavapärasest keerulisemaks see, et start oli 18:30 ja peagi hakkas väljas pimedaks minema.

Stardi ootuses. Foto: Tallinna linnarogain
Kuna Heddyl tuli kodus kaardile teekonna planeerimine vana kaardi peal kõige paremini välja siis usaldasime ka seekord selle ameti talle. Takkajärgi võib öelda, et täitsime plaani ära ja võtsime mõned punktid lisakski.

Teekonna planeerimine. Foto: Tallinna linnarogain

Miinimumeesmärgiks panime 100 punkti kogumise kuid õnnestus võtta 117.  Koht oli küll tavapärane ehk ei vääri mainimist kuid ega see ei oma meie jaoks ka mingit tähtsust, sest võistlus käib pigem iseendaga.

Taaskord tehtud. Foto: Tallinna linnarogain

Kes veel kahtleb ja tahaks proovida siis väga hea tutvustava materjali rogaini kohta leiab seiklushunt.ee lehelt.
Meie tiimi järgmine rogaini start on 13 mail XT kevadrogainil Neemes

Pühapäev, 19. märts 2017

XT Talverogain 2017



Tiimid Tiits ja Viru peale nelja tundi rogainimist. Foto: erakogu

Vahelduseks trepijooksudele sai ette võetud XT talverogain, mis toimus seekord Merivälja ümbruses.
Nagu ka eelmisel aastal jätkusid meil probleemid kaardilugemisoskusega. Alguse said need juba võistluskeskuse ülesleidmisest - ajasin Merivälja kooli Viimsi omaga sassi ja seetõttu jõudsime stardialasse alles 1 minut ennem stardipauku. Numbrit rinnale kinnitades antigi lähe ära ja nüüd oli hea rahulik oma teekonda alustada. Kuna kindad olid autosse unustatud siis see määras ka liikumisssuuna, mis takkajärgi vaadates osutus mitte just kõige paremaks. Lemmikosa rajal oli pangaserval laskumine ja tõus, kus sai küll palju aega veedetud kuid elamus oli vägev. Suurima möödapaneku tegime kuskil teise ja kolmanda tunni vahel, kus eksisime ühte tihnikusse ära ja veetsime seal pea pool tundi. Kuna olime stardipaigast üsna kaugele eemale triivinud siis mingi hetk läks väga kiireks ja õigeaegne tagasijõudmine oli kahtluse all. Andsime jalgadele valu kuid siiski pea kolm minutit hilinemist ja trahvipunktid sai siiski ära võetud.
Lõppkohad olid meil tavapäraselt viimase neljandiku sees kuid nagu ülevalolevalt pildilt näha siis see ei vähendanud sugugi rõõmu neli tundi eestimaa looduses viibimast.
Kilomeetreid kogunes seekord 26.
Videokokkuvõte üritusest: video siin

Teisipäev, 14. märts 2017

Rondo1 trepijooks 2017



836 trepiastet 37 korrusel. Foto:erakogu

Umbes poole maa peal vaatasin kella ja seal olev aeg üle 2 minuti kinnitas ka enesetunnet - üldse ei jaksa. Kuigi ei alustanud mingi sildupõletava tempoga siis juba kümnendaks korruseks olid jalad kinni kui kinni ja hingamine raske. Võib öelda, et polnud minu päev ja rada ning tulemus 4:28 ja 18 koht oli ilmselge pettumus. Stardinimekiri oli antud võistlusel muljetavaldav ja hea tulemuse tegemiseks oleks pidanud kõik väga hästi olema. Plaan oli 10 piirimaile jõuda.

Kaotus võitjale selle aasta 3 võistluse põhjal: (võrdlus peaks olema pädev kuna võitja kogu aeg sama ja ka tema ajalised tulemused kõikidel jooksudel tugevad)
M1 run: 21,1% (6:33) sulgudes võitja aeg
Dubai Holding skyrun: 19,8% (7:09)
Rondo1: 25,2% (3:34)
Eelmisel suvel:
Viinis: 42,7% (3:19)
Brnos: 26,4% (2:54)
Bratislavas: 28,8% (1:44)

Enda "lend" jäi küll lahjaks ja lühikeseks aga Nordica otselend Varssavi sobis väga hästi. Foto: erakogu

Millised järeldused  võib enda jaoks antud jooksust teha? Praeguse treenituse juures kolm tugevat jooksu lühikeste vahedega on minu jaoks ilmselt liiast, sest kangus ja väsimus oli sees. Samuti jooksude vahepeal tehtud treeningutest ei taastunud jooksupäevaks ära. Teisipäeval käisin jõusaalis ja jooksin 1 tunni, mille sees tegin ka tõusulõike 5* (1 minut pingutust + 2 minutit puhkust) 20% tõus ja kiirus 15km/h. Neljapäeval suusatasin 1,5 tundi - päike paistis, linnud laulsid ja suusad olid nagu maa külge kleebitud. Sellest viimasest trennist ei taastunudki ära.

Varssavi rahvusstaadion. Foto:erakogu

Kuna olime ka järgmise päeva Varssavis siis otsustasime sedapuhku vaatamisväärsuste ja linnaga tutvuda joostes. Kokku tuli puhast jooksuaega 2:15 ja 21,44km. Korralik trenn ja nägi ka päris palju - kõnniteed on laiad ja ruumi jooksmiseks väga palju :)
Väike kokkuvõte: Varssavi joostes 2017

                                   
Chopini monumendi juures Ladzienki pargis. Foto: erakogu

Öine Varssavi. Foto: erakogu



Teisipäev, 7. märts 2017

Swissoteli trepijooks 2017


Stardiks valmis! Foto: Tallina tõusujooksud

Seekordne Swissoteli trepijooks oli tavapärase 30 korruse asemel 24 ja see sobis mulle väga hästi. Kerge kangus oli veel eelnevast jooksust sees kuna kahe võistlusstardi vahe oli kõigest 3 päeva ja järgmine minu jaoks väga oluline võistlus juba tuleval laupäeval. Startisin esimesena ja õnnestus kogu jooksu vältel hoida head tempot. Päris pildituks ei hakanud pingutama ja õnneks polnud ka vajadust. Aeg 2:00 ja koht 1. Teise koha sai noorema vanuseklassi parim Rando Riks 2:25 ja vaid sekundilise vahega saavutas kolmanda koha M46 klassis võistlev Raivo Laanemets. 2-6 koht mahtus 6 sekundi sisse ehk päris tihe rebimine käis. Naistest võttis võidu Merill Mägi kellele järgnes sarja üldarvestuse kindel liider Kaili Laanemets.
Sauconi trepijooksu karikasarjas olen tänu edukatele startidele saavutanud teistega vahe sisse kuid järgnevaid kohti hooaja lõpparvestuses on siiski pea võimatu ette ennustada - vahed on väiksed ja võimalused kolme parima sekka tõusta nii mõnelgi. Sama seis on ka naiste osas. 
Põnevust lisab asjaolu, et Teletorni jooks ja ka Teletorni trepimaraton on kõrgema punktimääraga võistlused. Samuti see, et sarja kokkuvõttes läheb arvesse neli parimat tulemust.
Karikasarja üldtabel on leitav Tallinna tõusujooksude FB lehel.

Minu võistlushooaeg jätkub juba laupäeval 11 märtsil Varssavis, Rondo1 trepijooksul.
Võistluse koduleht: Rondo1 trepijooks
Osavõtupääsmed, mida oli 500 müüdi antud võistlusele välja 12 tunniga - uskumatu!
Tegu on kõrgem kategooria ehk 120 punkti võislusega. Kohal on maailma edetabeli kuuest parimast koguni viis. Lisaks terve rida mehi top 30 -st. 
Kerge ei saa olema aga olen lahinguks valmis!


Kõik oli väga hästi! Foto: Tallinna tõusujooksud

Reede, 3. märts 2017

Dubai Holding Skyrun 2017


Tehtud :) Foto: Vertical World Circuit

Tulemuse üle väga hea meel! Lõpuks sai ka suurel üritusel pildile :) Oli uhke tunne küll kui Eesti lipp ekraanil ja pildis meeste top 3 oli ja veel enam, et selle sinna ise tekitanud olin.
Lühikokkuvõte jooksust: Skyrun 2017 ja verticalworldcircuit

Võistlus numbrites:
Koht 3 aeg 8:34
Startinimekirjas 419 võistlejat 57 erinevast riigist.
Esikümnes 9 erinevat riiki.
Temperatuur treppidel 30+ kraadi

Emirates towers. Foto: Heddy Tiits

Kerge see võistlus ei olnud - võib öelda, et raskeim trepijooks millest ma siiani osa olen võtnud. Startisin koos võitja poolaka Piotr Lobozinski ja itaallase Emanuel Manziga. Stardist mindi juba korraliku tempoga minema ja sättisin ennast teisel kohal jooksnud itaallase selja taha. Kuigi alguses ei tundunud, et väga hull oleks olnud siis peagi jõudis pulss maksimumi lähedale ja algas korralik kannatamine. Hoidsin ennast tema selja taha kuni jaksasin. Tempo oli aga ilmselgelt gramm liiga kiire ja ühel hetkel umbes 10-ndal korrusel lasin itaallase eest ära. Sellest alates hakkas üks kannatuse rada, kus jõudsid peast igasugu mõtted läbi käia: "Miks ma seda teen?", "Joogipunkti võiks maha istuda ja puhata." jne. Õnneks said võitu aga mõtted stiilis: "f... ei anna alla", "ainult pool veel :)" jne. :) Põhimõtteliselt võiks võrrelda seda maratonijooksuga, kus iga korrus on võrdeline ühe kilomeetriga - esimesed kümme on lihtne, edasi aina raskem ja kõige hullem 33-40 kilomeeteril, lõpp aga läheneva finišijoone tõttu tuleb iseenesest. Lõpetades aga meeletu rahulolu tehtu üle ja peagi mõtted juba järgnevate startide juures.

Ennem jooksu.

Modernne linn.

Tänud kõigile kaasaelajatele ja kohtumiseni juba esmaspäeval Swissoteli trepijooksul!






Neljapäev, 2. märts 2017

Dubai Holding Skyrun 2017 - kas olen jooksuks valmis?

Dubai Holding Skyrun - 52 korrust, 1334 trepiastet, 265 tõusumeetrit.

Antud võistlus kuulub sarja Vertical World Circuit 2017, mis koosneb kümnest osavõistlusest. Rohkem infot antud sarja kohta: siit
TWA seisukohalt on tegu tavaliste 40 punkti võistlustega. Antud sarjas jääbki see minu ilmselt ainsaks jooksuks sel aastal, kuna vaid kaks etappi euroopas ja ülejäänud ebameeldivalt kaugel.

Valmistusin selleks jooksuks kohapeal Dubais ja Sharjahis - enamuse ajast viimases. Dubais olime vaid esimesed ja viimased kaks ööd kuna Sharjah oleks jäänud võistluspaikadest liiga kaugele. Kuigi vahemaa kahe linna vahel väga väike siis ei hakanud hommikuse ummikuga riskima.
Ilm ja kliima jooksmises ideaalsed, samuti läks kümnesse majutuse asukoht Sharjahis. (Dubai naaberemiraat)

Soovitan: Holiday International Hotel, Sharjah.

Lisaks heale asukohale laguuni ääres oli vabas kasutuses ka jõusaal ja bassein. Viimases oli küll vesi nii soe, et reaalselt ujuda oli keeruline kuigi basseini pikkus oli enamvähem ok ca 15m. Seal saigi pigem niisama sulistatud ja lihaseid lõdvestatud.

Jookse palju jaksad! Ilus vaade ja lõputu tee :) 1 ring 7,5km. Foto: Rauno Tiits 

Tehtud sai kahe jooksu vahel:

L: M1 run 2017
P: 35min jooksmine (aeroobne)
E: hommik 30min jooksmine + 30min jõusaal
E: õhtu 45min jooksmine + lõigud (3min+1min)*5 (10km tempos)
T: 40min jooksmine (aeroobne)
K: 50min jooksmine (aeroobne) + 4*16 korrust treppe (intensiivne)
N: puhkepäev (tglt jalutasime naaberemiraati Ajman (kokku 11h jalutust, lõuna aeg tegime burksipausi 0,5h samme tuli kokku 48000 distants natuke alla 40km :) Paar villi ja totaalne väsimus oli hotelli tagasi jõudes.
R: 60min jooksmine (aeroobne) + 4*16 korrust treppe (intensiivne)

L: puhkepäev
P: hommik 35min jooksmine aeroobne
P: õhtu 15min soojendusjooks + 20min jõusaal + lõigud (2+2min 15% kallet lindil kiirus 10km/h)*4 ja 2*16korrust treppe (intensiivne)
E: 45min jooksmine (aeroobne)
T: soojendus 20min + lõigud trepil (30sek+1:30puhkust)*6
K: puhkus
N: 20min kerge jooks
R: Dubai Holding Skyrun - kuidas läheb? - ei tea

Kõik, mis soovisin sai tehtud ja mingeid hädasid külge ei saanud :) Seis tundub hea ja ka vaimne ettevalmistus - valmidus pingutada olemas!

Vaade teisele poole. Foto: Rauno Tiits

Trepijooksu unelm 829,8m kõrge Burj Khalifa. Joosta oleks võimalik ilmselt 148 korrusel ja 555m kõrgusel asuvale vaateplatvormile. Foto: Rauno Tiits