Neljapäev, 30. märts 2017

Mida oodata selleaastasest Teletorni trepijooksust?

Esmalt mõned soovitused edukaks võistluseks:

1. Viimased päevad enne jooksu tuleks puhata.
2. Soojendus on väga tähtis. Ise teen ennem võistlust sörgi, lahtijooksud ja võimlen korralikult.
3. Kuna käsipuud on teravad tuleks kasutada õhukesi kindaid. Käte kasutamine on hea tulemuse tegemiseks oluline.
4. Riietus pigem minimaalne, sest väga palav hakkab.
5. Edu toob ühtlane tempo - liiga kiire algus maksab hiljem valusalt kätte.

Minu Teletorni trepijooksu ajalugu:

Kolm on kohtuseadus ehk see läks minu puhul täppi - oma kolmandal Teletorni trepijooksul ehk aasta tagasi õnnestus võtta esikoht. Debüüt sai tehtud 2014 aastal - aeg 6:07,9 koht 29. Aasta hiljem ehk 2015 sai uuesti proovitud ja läks juba oluliselt paremini. Aeg 5:31,1 koht 10. Eelmisel aastal aeg 4:46,8 koht 1.
Kusjuures kõikidel nendel aastatel oli minu peamiseks talviseks treeninguks suusatamine. Vaid eelmine aasta sai paar korda ennem jooksu ka treppidel harjutamas käidud. Sel aastal on aga kõik teisiti ja niru talve tõttu ja ka soovist paremaid tulemusi trepijooksudel teha sai enda talviseid treeninguid muudetud. Allpool mahuline võrdlus võrreldes eelmise aastaga. Sel aastal olin jaanuari algul tõbine ja seega norm oludes oleks ca 10h rohkem trenni teinud.

2016 ja 2017 treeningute võrdlus jaan- märts:

2016
suusatamine 100h (sisaldades 4 maratoni ja 2 lühikest võistlust, lõike ei teinud)
jooksmine 6,5h (aeroobsed)
ujumine 2h
jõuharjutused 7h
trepijooks 2,5h (sai osa võetud Olümpia ja Radissoni trepijooksust)

2017
suusatamine 34h
jooksmine 27h (sellest 7h rogainid ja ca 2,5h lõigud ja muud kiiremad liigutamised)
ujumine 5h
jõuharjutused 3,5h
trenazöör 6h
trepijooks 8,5h (sealhulgas 6 trepijooksu võistlust)

Mis on muutunud?
Jooksu osakaal treeningust on märgatavalt tõusnud.
Aeroobse treeningu osakaal on vähenenud ja anaeroobne suurenenud. Seeeest nii novembris kui detsembris tuli tavapärasest rohkem treeningtunde. 40 vs 60 (2 kuu peale kokku).
Ka võistluste valik on olnud sel aastal varasemast teistsugune - kui eelmine aasta osalesin 4 suusamaratonil, siis sel aastal olen võistelnud vaid trepijooksudel ja ühel lühikesel suusasõidul.

Mis tulemus võiks tulla?
Eelmise aasta kontrolljooks ennem võistlust andis aja 4:55 sellel aastal 4:49. Aegade võrdluse põhjal võiks väike parandus tulla. Tõde selgub siiski alles pühapäeval

Eelmise aasta jooksujärgsed muljed.

Trepist üles!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar