Kolmapäev, 25. juuli 2018

Kuum suvi!


Suvi :) Foto:erakogu

Eelmisel pühapäeval tegin midagi sellist, mida ei tasu järgi teha. Läksin nimelt kuuma ja päikselise ilmaga tegema pikka jooksuringi - poolmaratoni distants näis selleks sobiv olevat. Mitte, et distants ja aeg oleks vale olnud.

Mida ma aga ei teinud ja millega ei arvestanud?
Vastus lihtne, esiteks ei pannud mütsi pähe ja teiseks ei võtnud tilkagi vett kaasa. Tulemus oli see, et vaatamata mõõdukale tempole ca 4:50 per/km läks kuskil 15 kilomeetri peal raskeks. Kuna aga olin startinud kodust ja katkestamise varianti polnud siis liikusin edasi, et pole hullu küll ära kannatab. Poolmaratoni täitudes selgus aga, et olin ka eelnevallt kaardil paikapandud distantsi valesti hinnanud ja koduni oli veel pea 2,5km minna. Seis läks juba väga raskeks. Minu õnneks vaarus üks kohalik külamees kodu poole ja ta tarbis oma teekonnal õlut. Saigi siis suurest janust ka paar lonksu kosutuseks võetud. Peale 1:50 ja 23,4 kilomeetrit olin kodus.

Esmalt sai ca liiter mahla lihtsalt järjest ära joodud ja siis jahutava duši alla mindud. Peale seda aga tekkisid lakkamatud külmavärinad ja hakkas paha olla. Tarbisin veel ohtralt vett ja pikutasin veidi, mispeale hakkas vaikselt paremaks minema - pääsesin vist ehmatusega kuid enam sarnast kogemust ei tahaks tunda!

Miks ma siis midagi kaasa ei võtnud?
Enamasti jooksuringile minnes, ükskõik kui pikale ma midagi kaasa ei võta ja pole ka vajadust olnud. Näiteks ükskõik millisel poolmaratonil või ka Tartu suusamaratonil olen tavaliselt tarbinud vaid mõne isotoonilise geeli ja joogipunktides lonksu kaks vett või spordijooki ja erilisi probleeme pole tekkinud.

Vaatamata sellele, et võistlustel ja treeningutel tarbin minimaalselt vedelikku, siis palava ilmaga tuleks teadlikult rohkem tarbida!

Juba mõne päeva pärast toimub Myfitness Madness Keila 8km pikkune takistustega jooks, seda siis ca 30 kraadises leitsakus - saab põnev olema! (õnneks on värsked kogemused ja janusse ei tohiks end jätta).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar