Neljapäev, 29. november 2018

3h treppidel ehk kas olen katsumuseks valmis?

05.12.2018 toimub EV100 Trepimaraon ERI - projekt, mille sarnast Eestis treppidel veel korraldatud ei ole. Nimelt tuleb Tallinna Teletorni trepist üles joosta 3h ja võitja on see, kes selle aja jooksul kõige rohkem kordi seda teha suudab. Isegi minusuguse trepihullu jaoks tundub see päris hull katsumus.

11 korda trepist üles. Foto:erakogu
Nädal varem ehk 28.11 sai erandkorras treenida Teletorni treppidel 1,5h (tavatrenni pikkus 1h). Korraldasin endale sel puhul väikse kontrollvõistluse, et saada aimu, mis tempoga võiks 3h jooksul peale minna. Vaatamata esmaspäevasele kangi- ja teisipäevasele jooksu ja paaristõuke treeningule olid jalad päris ok seisus. Tegin igaks juhuks isegi paar kilomeetrit sooja.

Plaan oli joosta minimaalselt 10 ja ideaalis 11 korda, selleks sobis  jooksutempo 6:00-6:30 kord.
Energia taastumiseks võtsin kaasa 1 liitri spordijooki ja 2 energiageeli. Ühe tarbisin peale poolt tundi ja teise tunni peal. Kuna tempo kiire ei ole ja hingamist kinni ei võta siis 3h katsumuse aeg on 1 geel iga poole tunni tagant ilmselt paras tarbida. Lisaks peale igat kordust lonks paar spordijooki.

Ringi läbimise ajad (sulgudes liftiga alla tuleku aeg, peale sulge keskmine pulss):

1.   5:56 (2:00)  175 / 148
2.   6:08 (2:52)  179 / 138
3.   5:57 (2:00)  180 / 150
4.   6:07 (3:02)  180 / 138
5.   5:58 (3:06)  180 / 136
6.   6:08 (2:47)  180 / 137
7.   6:11 (2:12)  180 / 145
8.   6:15 (2:06)  180 / 151
9.   6:23 (2:04)  178 / 149
10. 6:38 (3:00)  177 / 135
11. 6:56 (2:56)  176 / 126

    68:37   28:05   kokku:  693 korrust ca 10000 trepiastet ca 1900 tõusumeetrit

Nagu näha siis olenevalt lifti asukohast võib päris palju aega kaotsi minna. Kui lift on üleval ootamas, mida juhtus viiel korral siis kulus uuele ringile minekuks ca 2 minutit. Juhul kui lift oli all ja pidi ootama siis ajakulu ca 3 minutit.

11-ndale ringile läksin peale kui stardist oli kulunud 1:27 ehk 10 ringi mahtus aega. 3h katsumusel on võimalik veel lisaring teha kui õnnestub startida uuele katsele enne kolme tunni täitumist. Siit võiks justkui eeldada, et 20 ringi oleksin maksimaalselt võimeline läbima. Enesetunne ja ka ringiaegade ning pulsi languse põhjal julgen aga prognoosida 18-19 ringi läbimist kolme tunni jooksul.
Kuigi võiks öelda, et pulss oli päris kõrge kõikidel läbimistel, siis enesetundes see pigem ei kajastunud. Tempo languse põhjuseks oli jalgade lihasväsimus. Tähtis on trepimaratonil alguses pigem tagasi hoida ja jälgida jooksutehnikat. Algusest peale tuleb käed ja kogu muu keha hoida töös, et jalgadele võimalikult väike koormus jääks. Teooria on muidugi lihtne aga näis kuidas see praktikas välja kukub.

Parim taastav treening! Foto:erakogu

Nüüd tuleb aga sellest eelnevast korralikult ära taastuda. Lähipäevadel kavas kerged jooksutreeningud ja ujumine. Kui mingi ime juhtub siis võibolla õnnestub ka suuskadelt tolm maha pühkida aga eks näis.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar