esmaspäev, 30. mai 2016

Red Bull 400 Kuopio




Red Bulli kaare all oli eeljooksu- ja torni tipus finaali finiš.

Red Bull 400 on mäkkejooksuvõistlus, kus võidab see, kes jõuab kõige kiiremini suusahüppemäe torni. Kevadel käis Valdo välja idee, et võiks osaleda Red Bull 400 üritusel Kuopios. Sai asja lähemalt uuritud ja otsustamine ei olnud raske - see on võistlus mis mulle sobib. Piisavalt hull ja adrenaliini pakkuv. Nüüd kui takkajärgi küsida, kas sinna tasub minna, siis vastus on jah - elamus, mille sarnast Eestis ei leia on garanteeritud. Kogu ettevõtmise miinuseks võiks lugeda tülikat kohalejõudmist ehk kokku edasi-tagasi 800km pikkust autosõitu+ laevaga mere ületused. Pakkisin kogu pere kaasa ja tegime sellest 3 päevase väljasõidu Soome - sai nii Kuopios võisteldud, Mikkelis sõber Urmase juures puhatud kui ka Lahtis suusastaadionil trenni tehtud.
Selline jooks siis. Foto: VMP Suomi

Kuigi võistlemine polnud viimase hetkeni päris kindel - põlv oli endiselt valus eelmise laupäeva kukkumisest, siis eeljooksu stardis ma olin ja andsin endast hetke parima. Sai joostud ettevaatlikult ja oma eeljooksu 30 mehe hulgas õnnestus ühtlase tempoga lõpuks kuuendaks tõusta. Siiski oli tempo nii aeglane, et esiti see ei taganud kohta finaalis. Sel aastal olid korraldajad lisanud b-finaali kuhu ma olin kvalifitseerunud. 5 minutit ennem jooksu vaatasin telefonist eeljooksu aegasid ja tundus, et midagi on valesti, sest mu aeg oli 22-ne. 30 paremat pidid jooksma finaalis. Stardiväravast sisse minnes ütlesin seal olnud korraldajale, et mulle tundub, et ma peaksin finaalis olema. Ta lubas asja uurida ja nii asusin ikkagi joone taha. Alla minuti stardini kui äkki tuli ta minu juurde ja kutsus mind kaasa ajavõtu bussi juurde. Seal öeldi, et mingi viga oli ja et olen ikkagi finaalis. Lahe. Mitte, et sellepärast võit võtmata oleks jäänud aga hea siiski kõige tugevamatega koos joosta. Reaalselt joosta saab antud mäel 150-200 meetrit. Ülejäänud ajal tuleb lükata nelivedu sisse, sest mägi läks lihtsalt nii järsuks. Peagi oli käes finaali start. Läbisin selle ühtlases tempos ja kuigi poole maa peal olin suht viimaste seas siis sai jooks lõpetatud 14 kohaga ja ajaks 4:23,8. Võidu võttis ka eelmisel aastal esimene olnud eestlane Risto Mägi 3:26,2. Teine oli Soome kahevõistleja Ilkka Herola. Soomele Sotsis suusatamises olümpiakulla toonud Iivo Niskanen jäi sootuks finaalist välja. Kokku oli osalejaid mehi üle 100 ja naisi üle 50-ne.  Järgmine aasta olen võimalusel kindlasti uuesti stardis.

Nüüd tuleb ennast terveks ravida ja siis õige pea - juba 17 juuni olen Viinis trepijooksu stardis.

Selline trepp võiks kodus olla. Foto: Rauno Tiits


Treening Lahtis. Video: Rauno Tiits

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar